söndag 22 september 2013

Regn....

Idag har det regnat hela dagen :(
Inte vad man önskar när man måste gå ut med hunden.
Men det är ju bara gilla läget och sätta på sig regnkläder på både mig och hunden.
Skjutsade in Älsklingen till båten ikväll och det regnade så mycket att vi nästan fick vattenplaning :(

Helgen har annars varit ganska bra.
Leffe va och hämtade ved i fredags så vi fick lite att göra med att klyva allt.
Tur att man har en vedkap :) Sååå skönt.
Men vi han inte göra allt i fredags och lördags.
Ganska mycket kvar ca hälften skulle jag tro.
Men jag får se om jag kan göra lite i morgon om det inte regnar förstås.
Inte så jobbigt för mig som tur är annars skulle det ha varit tufft.

Sitter här nu i min ensamhet med en brasa tänd.
Jag kan säga att det är ganska mysigt.
Regnet forsar ute och värmen är här inne.
Tyvärr så gillar inte min kropp det här så jag är helt slut.
Ska snart krypa till sängs.
Kanske börja läsa en bok.
Jag läser böcker i omgångar.
Semestern i solen är en favorit, en annan är framför brasan en kulen höstkväll.
Varför inte en snöstorm som härjar ute och man har massor av tända ljus och en skön brasa.
Föredrar hundra av hundra ggr snö framför regn.


Nej nu ska vi inte tänka på varken snö eller regn.
Sov Gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar