söndag 8 september 2013

Effektiv

Idag har jag varit ganska effektiv.
Först så gick jag en långpromenad med Leffe o Vofflan på Bungenäs.
Sol o varmt har det varit nu flera dagar och det gillar jag.
Sedan började jag fixa med pappas alla saker.
Diskat flera maskiner med porslin och glas.
Nu ska det bara tas en massa kort så jag kan lägga ut för försäljning eller om någon i familjen vill ha något.
En hel del kommer att skänkas bort och kastas.
Men det som är fint ska man ta reda på.
Alltid vill någon ha det.

Tog tag och skar ner en stor palm som jag har här i vardagsrummet.
Det behövdes då den växt upp i taket och va väldigt ranglig.
Ny kruka och jord och några i vatten för att få nya rötter.
Tvättat har jag också hunnit med ;)

Ny promenad på kvällen med Älsklingarna och mycket prat :)
Älskar att ha Leffe hemma så man har någon att umgås med.
I morgon ska det börjas måla fönster medans det är så fint väder.
På tisdag är det tippen och då ska jag ha hunnit plocka mer med pappas saker.
Ojoj hur ska detta sluta?!
Jag är slut i min kropp som det är men jag måste passa på när jag får hjälp och kroppen inte skriker Nej hela tiden.
Men som sagt jag har problem med min artros i tummarna och det är lite jobbigt när man inte kan använda dem så mycket.
Tur att det finns hjälpmedel.

Nu så ska jag spela lite spel på min mobil sedan väntar sängen och en ny dag i morgon.

God Natt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar