söndag 15 januari 2012

Tankar

Har mycket i mina tankar just nu.
Vet inte riktigt hur jag ska få ut dom men jag ska försöka i alla fall.
Ett bra sätt är att skriva vad man känner och tycker.
Tyvärr så finns det människor som stör sig på det.
Men de behöver inte läsa.
Det är upp till var och en.
En blogg är ju som en dagbok som visserligen alla kan läsa men då måste man ju också veta att den finns.

Att man kan bli besviken på människor och hur de funkar i sociala sammanhang.
Har flera sådana i närheten kan jag säga.
Kul är det inte och de personerna tar mycket kraft från en själv.
Man ska ju inte påverkas utan strunta i de människorna för då mår man själv bäst.
Men som sagt det är inte så lätt.

Att behandla äldre människor så de inte mår bra det tycker jag är misshandel.
Spelar ingen roll om det är i arbetslivet eller i familjen.
Speciellt familjen då är det hemskt.
Att bara tänka på sig själv och inte på sin anhörig.
Blir så otroligt trött på dessa människor.

Det är inte bara äldre det finns ju ungdomar eller barn som mår dåligt.
Man kan klara sig utan dessa personer men ibland väljer man tyvärr inte familj, den finns bara där.

Har min tankar hur vissa funkar och tyvärr så går det inte att göra något åt.
Att inte få träffas för att någon har fått för sig något och kan inte säga vad det är utan bara tycka illa och behandla en väldigt kyligt och avvisande.
Vad säger det om den människan??
Att man ska leva efter dennes regler och kan inte bjuda till själv.

Ja många tankar finns det och väldigt många självupptagna släktingar.
Tror nog inte att någon av de jag menar läser det här men om de skulle göra det så kanske de får sig en tankeställare. Jag hoppas det i alla fall.

Många mår dåligt av att ha bråk och tjafs i släkten.
Vad ska man göra åt det??
Ska man bara klippa banden??
Nja det är ju inte det bästa,  men kanske skönt ibland om de inte ger något mer än bara skit.
Jag hoppas att någon dag ska allt lösas men det är nog mer än vad jag tror på :(
 
Men det finns MÅNGA bra och underbara människor som ger så otroligt mycket positivt och de är värda  hur mycket som helst.
Tack för att ni finns och ni vet vilka ni är <3

Min egen familj ÄLSKAR jag otroligt mycket puss på er.
Finns en som jag tänker på speciellt och jag hoppas att allt kommer att ordna sig för dig.
Du finns i våran familj och vi kommer alltid att stötta dig när du än vill.


Kärlek till de som berör och behöver det <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar