måndag 2 januari 2012

mysdag

Idag ha jag haft möjlighet att få följa med Sofie till mödravården och höra mitt lilla ofödda barnbarn :)
Jätte mysigt att få följa med och se och höra magen.
Hjärtljuden låg på 150 denna gång så vi får se vad det kommer ut för en liten parvel.
Denna julhelg har varit mysig men också ledsam.
Jag saknar Nathalie så otroligt mycket och hon har inte kunnat vara hemma någonting denna jul :(
Men jag ska åka upp med Therese till sjukgymnasten på onsdag så då tänker jag åka hem till henne och Alex för att vara lite med dom.
Jag kommer att åka hem igen på torsdag kväll för jag vill vara lite med min älskling innan han börjar jobba igen.
Han ska vara borta 2v och det är inte så skoj:(
Annars har det varit mysigt att ha Sofie och Filip hemma :)
Mys att bara få sitta ner och skratta och prata om precis allt och då menar jag ALLT ;)haha

Har fått ha Alexandra här ett par dagar med och det är så himla mysigt. Världens gulligaste tjej <3 puss på dig.
 
På nyårsdagen då jag har en ganska tuff dag med tanke på att de är min mammas dödsdag då fixade jag en babyshower för Sofie.
Skönt att få något annat att tänka på för den dagen är så jätte tuff för mig.
Tårarna trillade när jag va uppe hos mamma och tände ljus och jag är så ledsen att hon inte får träffa sitt blivande barnbarnsbarn:(
Men för att återgå till babyshowern så blev det mycket lyckat tycker jag.

Vi va 10 st som allt och vi åt mat och skrattade och pratade och Sofie fick öppna presenter till lilla bebisen.
Nu kommer det bli tyst i huset snart när alla åker härifrån :(
Therese flyttar väl in till stan för att slippa åka buss och Leffe jobbar på fastlandet och kommer inte hem så ofta:( Sofie och Filip åker tillbaka till Eskilstuna och hemma blir det bara jag och djuren.
Men jag ska försöka ta mig i kragen att börja träna.
Mitt nyårslöfte som jag gett till mig själv.
Nu ska jag försöka sova och jag hoppas att vi får snö snart.
Regn regn och åter regn i stort sett varje dag :(

Sov gott alla mina fina <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar