söndag 20 oktober 2013

Helgen

Nu har helgen nått sitt slut och min Älskling är tillbaka på sitt jobb igen.
Vi har hunnit med ganska mycket här hemma.
Vinterfixat poolen, monterat ner studsmattan,byggt en vedstapel,klyvt ved och umgåtts så klart.
Vi gjorde en tripp ut i skogen i lördags och det slutade med att jag gick vilse och blev totalt blöt om fötterna.
Ni som känner mig vet att jag kan vara väldigt bestämd ibland ;)
Jag va helt övertygad att jag gick rätt håll.... men så va det inte.
Jag gick åt ett helt fel håll och hade jag inte haft med mig Leffe så hade jag säkert gått i skogen ännu hahaha!
Han fick ropa till mig och säga att jag gick åt fel håll och vad säger jag då????
Jo, det gör jag INTE alls med bestämd röst.
Blev så arg att jag hamnade i träsk mark och vattnet stod upp till fotknölarna.
Men jag gav inte upp utan fortsatte att gå även fast Leffe sa till mig att vända och följa hans spår.
Fick ge mig efter en stund då jag frös om fötterna och va dyngsur.
Envis som en röd gris kan man säga.
Va helt slut efter den promenaden och INGE svamp hittade vi inte heller :(
Blir galen att inte få någon svamp.

Men efter vi kom hem och jag åt lite och fick på mig nya strumpor och skor så fortsatte vi ute med allt som skulle göras.
Bäst va nog vedstapeln som vi byggde tillsammans.
Eller Leffe byggde och jag höll i.
Men det kallas teamwork :)
Bra blev det och jag är så nöjd.




Nu ska jag krypa till sängs och i morgon kommer Therese hem.
Jippiiiiiii!!!!!
Som jag har längtat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar