tisdag 8 oktober 2013

2013

Detta år har bara varit skit :(
Började med sjukdomar,
sjukhus,oro,hjälplöshet,
förlora sin älskade pappa :(
Begravning,
Tjafs med Fonus som jag INTE rekommenderar,
ny sjukdom,oro,ekonomi,handlingsförlamad,ledsen.
Ja jag kan räkna upp hur mycket negativt som helst :(

Finns dock flera saker som varit positiva också.
Blev bjudna till USA av Linda som en present till Daryls 50 års dag :)
Det minne kommer jag ha länge i mitt hjärta.
Jag TACKAR Linda för att hon gjorde denna resa helt underbar för mig och Leffe.
Att få uppleva allt vi fick det går inte att beskriva.
Vi är så otroligt tacksamma för detta och kan aldrig någonsin bjuda tillbaka lika mycket som ni har lagt ner på oss.
Linda och Daryl är änglar som är utsända av Gud för att göra världen bättre.
Ni är guld värda!!!

Jag har en helt underbar familj som stöttar i allt som är jobbigt.
Hade jag inte er så vore livet inte värt att leva.
Så vilken tur jag har då, som har er ;) <3

Mitt lilla barnbarn Mila som är helt underbar.
Pratar, sjunger, busar och bara är solstrålen i mitt liv.
Hon får mig att må bra.
Värken i min kropp kan tyvärr inte hon ta bort men glädjen den är helt fantastisk.

Har en underbar vän i min hund Vofflan.
Vad skulle jag göra om dagarna om inte hon fanns?!
Att komma ut varje dag på promenader i skogen är livskvalité.
Underbar luft som är ren, lukten av hav, tystnaden, mörkret på kvällarna.
Då tänder man ljus och myser med katterna och hunden.

Leffe min älskling som jobbar och sliter medans jag inte kan bidra med något :(
Att vara sjuk i kroppen är inte kul.
Man är ju pigg i huvudet och vill göra massor men sjukdomen gör att man inte kan.
Det är mycket frustrerande kan jag säga och har tagit mig flera år att acceptera.
Har jag en bra dag gör jag allt som jag inte kunnat de dagar jag är helt sänkt att allt ont.
Är detta bra att göra??
Nej, men jag måste för min egen skull få göra saker även fast det gör att jag kanske blir sängliggandes dagen efter.
Så ni som ser mig ute i trädgården,affären eller någon annan stans ska veta att jag försöker varje dag att leva med smärta.
Jag kanske inte visar det utåt för jag fixar alltid till mig och drar på ett leende.
Ni kommer aldrig se mig när jag är som värst.
Gråtandes,haltandes, allmänt nere.
Nej för jag vill inte att någon ska se mig så.

Nu är det inte många månader kvar av detta år 
och jag hoppas att något positivt händer snart annars känns det som om jag går under :(

ÄLSKAR min familj och ni kommer alltid vara mitt allt i alla lägen.

 
 God Natt!

 


1 kommentar:

  1. Jag älskar dig mamma <3 Vi klarar allt tillsammans! Som vi alltid har gjort<3

    SvaraRadera