tisdag 15 maj 2012

jobbigt :(

Idag har det varit lite upp och ner.
Började tidigt med att min far ringer tidigt vid 05.30 för att han inte vet vad han ska göra.
Sa till honom att han skulle gå och lägga sig ett par timmar till för att sedan äta sin frukost.
Trodde han gjorde det men tog bara 20 min så ringer han igen:(
Efter samtalet tog det fram till kl.07.30 då han ringer igen för att fråga vad han ska göra.
Svårt läge det här att vara förstående dotter och prata lugnt och sansat så han ska förstå.

Sedan gick dagen lugnt.
Sofie och Mila följde med ut på en prommis på Bungenäs.
Jätte mysigt!
Tog tag och städade när jag kom hem.
Så nu är det hyfsat fint.

Ringde far min vid halv 5 och det skulle jag ha gjort mycket tidigare:(
Han hade inte ätit lunch eller tagit sina tabletter:(
Vimsig som han självklart blir åkte jag hem till honom för att hjälpa till med middagen och sina tabletter.
Jag blir så otroligt orolig för honom när han är på detta viset.
Vet faktiskt inte vad jag ska göra??
Att få in han på ett äldreboende skulle vara perfekt men jag vet att det vill han inte.
Svårt att bli gammal och tappa minnet och göra fel saker.
Hoppas jag aldrig kommer till den punkten.
Jag sa till Sofie och Therese idag att de får inte låta mig bli envis utan flytta mig till ett bra boende om jag behöver det.
 
Så vi får se hur många samtal jag får nu ikväll.
Han har redan ringt mig 7 ggr på 1 timme pust!!!
Jag älskar min pappa och vill han bara väl.
 
Nu ska jag försöka koppla av och se på hockey.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar