fredag 28 februari 2014

Leffe min Älskling!

Älskade älskade Leffe!!!!
Önskar att jag kunde vara hos dig och stötta dig när du har så ont.

Ni som inte vet vad som hänt kan jag förklara för.
Idag va Leffe ute och kapade upp lite ved som legat och väntat på att bli kapat så vi kan ta in det och elda med.
Gick väl bra till början men sedan slant han med sågen på vänster pekfinger.
Ajajajajaj!!!
Han vågade inte komma in till mig utan gick till grannen så han fick plåstra om så gott det gick.
sedan kom han och sa:
Älskling!! Jag måste åka till Visby nu och till akuten. Jag har råkat såga mig i fingret lite granna.
Okej.... Vad svarar man på det liksom?
Legat och haft migrän hela fm och så kommer han in med denna nyhet.
Hur illa är det?
Har du väldigt ont?
Tror du att det behöver sys?

Ja han hade väldigt ont och nej det behöver nog inte sys utan operation.
Gah!!!!
Fick min kropp upp så fort det gick och på med kläder,tog mina tabletter och sedan ut till bilen och köra mot stan.
Skakade så mycket så jag knappt fick fram tabletterna som jag skulle ge Leffe och hoppades att det skulle ge honom lite smärtlindring.
Tyvärr hjälpte de inget och han hade en liten dipp vid Lärbro då jag trodde han skulle svimma av all smärta.
Men min man är en tuffing och sedan började han andas som man gör när man ska föda barn.
Tur vi gått en sån kurs en gång i tiden.
Fick se till att prata med honom hela tiden om andra saker så han skulle kunna fokusera på något annat än smärtan.
Inte lätt då det blev värre hela tiden.
han sprang nästan in på akuten för att få hjälp så fort det bara gick.
Som tur va kom han in på direkten och de kunde ge honom bedövning och morfin.
 
Jag va inte med in utan väntade utanför och gjorde en del ärenden på apoteket så länge.
Det blev beslut om att köra honom till Södersjukhuset till handkirurgen.
Helikoptern kunde inte flyga pga vädret så han fick ta flyget  kl 1700.
Väl på SÖS så mötte Therese upp och gav honom sitt stöd väldigt länge innan hon måste åka hem och fixa sig för att jobba i natt.

Leffe har varit nerdrogade hela tiden och det har varit svårt att prata med honom då han är väldigt vimsig hahaha.
Fick veta av Therese då hon va med på undersökningen vad de ska göra.
Fingret ser INTE bra ut och det finns inget skinn kvar så de kan sy ihop med.
Så de måste ta hud från underarmen eller benet för att lappa ihop det.
Han skulle behövt operation redan idag då de va väldigt oroliga för det va mycket smuts i såret och dålig blodcirkulation. 
 
Men självklart så kommer  det in värre akuta saker så han stod som nr 1 i kö.
Men allt blev ändrat på.
 Nu blir det ingen operation förrän i morgon bitti.
 
Hoppas hoppas att de kan rädda fingret  så det blir bra igen.
Att komma hem till mig och vi skulle ha en myshelg blev det bara pannkaka av :(

Han pratar om att stanna kvar till på måndag då han börjar jobba igen men det kan han se i stjärnorna.
Aldrig att han kan jobba på måndag efter detta.
Det blir att komma hem till mig så får jag ta hand om honom några dagar tills smärtan försvinner.

Nu håller jag alla tummar att det går bra i morgon bitti.

Älskar dig Leffe!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar