torsdag 27 februari 2014

Älsklingen Hemma

Nu har jag min Älskling hemma och det är så mysigt och skönt.
Igår va igen bra dag för mig och då va det tur att han va hemma.
Hade jätte mycket migrän och lite synbortfall som kan komma med det.
Tyckte att bordet lutade inåt som ett V t.ex :(
Inte så bra kan jag säga.
Vågade inte göra så mycket på hela dagen och speciellt inte köra bil.

Men idag har det varit lite bättre med synen, men migränen har jag fortfarande tyvärr :(
Men vi tog en promenad tillsammans på dagen ute på Bungenäs.
Fy va det va råkallt och blåsigt.
Önskade att jag haft på mig termobyxor för jag frös så mycket.

Sedan när vi kom hem va Leffe ute lite och fixade lite med veden.
Jag stannade inne och satte på en brasa och började fixa inne så det skulle bli lite finare.
Jag börjar få ordning nu som jag vill ha det med blommor och lite pynt ;)
Älskar ju vitt,änglar och lite romantik.

Få se om jag orkar fortsätta i morgon med att ta bort skrivbordet.
Allt ska bort från arbetsrummet som vi kallar det.
Ja alltså inte bokhyllorna men allt annat skit.

Vill också ta bort en del tavlor som är "lite ute nu" om man får säga det ;)
önskar att man hade pengar så man kunde måla om och fixa i resten av huset.
Men tyvärr så får vi ha det så nu tills någon snäll människa kommer och ger oss en slant så vi kan fixa badrummet i alla fall.
Det är just nu viktigast.
Att inte ha en dusch eller badkar eller att det ser ut som det gör där inne nu är inte kul.
Upprivet golv,väggtapeterna bortrivna mm.
Men så är våran verklighet just nu.
Är bara glad att vi har någonstans att bo.
Något positivare i vårat elände  är att vi fick ett glatt brev idag.

SLÄKTTRÄFF på min pappas sida :)
Är så glad att min kusin Sara har fixat det.
Självklart så kommer vi göra allt för att komma.
Vill verkligen träffa alla kusiner som jag inte sett sedan min farfar dog och det är väldigt många år sedan. Vi va inte stora då.
Hoppas att vi blir många som kommer.
Nu ska jag väcka min Älskling som somnat i soffan så han kan lägga sig i en skön säng istället ;)

Sov Gott och ha nu en skön helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar