måndag 27 januari 2014

sammanfattning av veckoslutet

Åkte i onsdags kväll till fastlandet.
Hämtade upp min älskling på jobbet och sedan begav vi oss hem till Nathalie och Alex.
Sov där på natten.
Lämnade Vofflan hos Nathalie för att sedan åka till Uppsala och handla lite värmeljus på Ikea bla.
Åkte även och köpte present till Mila.
Hon får köksredskap till sin spis i 2 års present.
Checkade in på Hotell Linné där vi skulle o över natten.

Vidare mot Gävle och åkte till ett jätte mysigt matställe som heter "Aktern och fören"
Jätte mysigt och väldigt god mat.
Kan verkligen rekommendera detta ställe.
 
Sedan vidare till Läkerol Arena för att se på Brynäs - Leksand.
Tyvärr förlorade Brynäs denna kväll med 1-2 :(
Men det va jätte roligt att gå på hockey som jag älskar så mycket.
 
Tack till Sofie,Filip,Mila,Nathalie,Alex och Therese för den fina julklappen!!!!

På natten sov vi i Uppsala och rummet var inte så jätte bra men sköna sängar.
Åt frukost och sedan skulle vi bara packa ihop för att åka till Therese.

Då kom migränen nummer STOR :(
Låg en stund i sängen innan vi behövde checka ut men det gick inte över.
Satte mig i bilen med luvan över huvudet och solglasögonen på.
Ingen radio på och bara försöka sova på väg mot Stockholm.

Framme hos Therese fick jag lägga mig i hennes säng och bara ta det lugnt och sova.
Skulle ha åkt ut till Jakobsberg och hälsat på alla där men fick ställa in det tyvärr.
 
Fick veta att Mila va ledsen att vi inte va hos henne så vi försökte åka så fort som bara möjligt till henne.
 
Lördagen va helt underbar.
Hämtade Mila och sedan åkte vi ut i skogen med hundarna,Nathalie och Alex.
Tog med oss pulkan så vi kunde dra henne och även Idun kunde dra lite också.
Hade jätte mysigt och det blev mycket skratt :)
 
 
 
Sedan hem och lämna Mila till Sofie och Filip och vidare hem till Nathalie och Alex igen.
Där började jag att hjälpa de att tvätta fönstren inför deras flytt.
Några timmar senare kom Sofie,Filip och Mila hem till Nathalie och Alex där vi åt tårta och gav Mila sin 2 års present.
Åt mat tillsammans, såg hockey på TVn.
Mila badade och Alex byggde en koja till henne av lådor hahaha.
Kul hade vi.
Kvällen avslutade vi med att se på film.
 
 

Söndag:
Tog en promenad dit Nathalie och Alex ska flytta.
Blir jätte bra :)

Åkte hem till Mila och då va hon och Sofie på väg till dansskolan för 1a danskursen för denna termin.
Jag följde med och fick även följa med in i danssalen och dansa med henne den här gången.
Jätte glad att jag fick möjligheten att få vara med.
Hon va så duktig och när vi kom hem så skulle hon visa morfar och pappa vad hon gjort.
 
 

Vi lekte jätte mycket hon och jag med köket hennes och dockorna och en lite katt som hon döpt till Nelson ;)

När vi skulle åka därifrån så blev hon jätte ledsen.
Hon sa flera gånger till mig " stanna en liten stund, mommo"
Sedan sa hon att hon skulle följa med mommo och mokka hem och åka båten med oss.
Mitt hjärta gick i tusen bitar då :(
Hon grät och grät och ville inte släppa min hals.

Jag kan säga att jag grät i hissen ner och ville inget annat än ta med henne hem.
 
Nu förstår jag hur min mamma och pappa kände när mina barn grät och bad de stanna.
Vet att min älskade pappa sa det flera ggr till mig hur jobbigt det va.
 
Nu är jag hemma igen och huset va verkligen kallt i när jag kom hem mitt i natten.
När jag vaknade va det bara 14,1 grader i huset burrr!!!
Helt sjukt kallt.
Fick börja med att bära in ved och nu eldar jag som en tok för att få upp värmen.
Sitter under en filt och har min dator i knät för jag fryser så.
Har tänt massor av värmeljus för det är mörkt också.
 
Så det här har alltså hänt under mina dagar på fastlandet.
 
En annan rolig händelse är att min brorson Linus har blivit pappa för första gången i fredags.
En liten tjej som är så söt som socker <3
Grattis till Linus och Karin till eran fina prinsessa!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar