måndag 6 januari 2014

Helgen slut

Nu så är julhelgen slut och min älskling åker till jobbet i morgon bitti.
Vi åt en god fiskgratäng med lite bubbel till.
Tur man har allt hemma så det kostade oss ingenting.
Lite lyx i vardagen kan man säga :)

Nu får man gå tillbaka till vardagen igen.
Jag har inte städat bort julen och orkar nog inte göra det heller på ett tag.
Blir så tomt och mörkt när alla ljus försvinner.
Älskar julen då med alla ljus.

Sotis våran katt som blir 15 år i sommar har mått dåligt i ett par dagar nu :(
Han kom in en kväll hoppade upp i soffan, gosade med oss och sedan efter en stund blev han dålig.
Bara så där helt plötsligt :(
Vet inte varför riktigt.
Han har ju en tumör som går att operera bort men de tror inte han klarar operationen då han är så gammal och lite tjock också.
Så vi har gett honom medicin och då blev han lite bättre ett tag och tumören gick ner. 
Men efter tag så blev den större igen och då gav vi honom ändå medicin under tiden :(
Så det hjälpte inte tyvärr i längden.
Men han har mått bra ändå. Inget har märkts att han skulle vara påverkad i alla fall.
Så när det här kom i förrgår så trodde jag på en gång att nu har det blivit värre.
Han pep och skrek så fort man tog på honom.
Han gick in i min säng och somnade och när jag gick in för att se på honom trodde jag att han va död :(
Han andades inte tyckte jag och när jag kände på honom va han kall och reagerade inte när jag kände på honom.
Usch!! Mitt hjärta gick alldeles för fort och jag pratade med Therese på telefon samtidigt.
Jag sa att jag inte trodde han levde så hon och jag höll på att börja gråta. 
Men helt plötsligt tittar han upp på mig och börjar spinna och då höll jag nästan på att få hjärtattack.
Varför jag inte ringde Nathalie och Sofie den här tiden det va för att klockan va 5 på morgonen och varför jag pratade med Therese är för att  hon slutade jobbet och då brukar vi prata så hon känner sig lite trygg och slipper folk som ska prata med henne då ;)
Nu ligger han här i soffan med oss.
Han har ätit mat och är sällskaplig igen.
Vad som hänt vet vi inte.
Kanske något han ätit ute, dålig mus eller något annat.
Får se de närmaste dagarna hur han mår.
 
Hör om vädret på andra sidan jorden (USA) där det är kallt och snö.
Vi har ju vårväder :(
Men de säger att vi ska få kallare till helgen.
Jaja vi får väl se.
 
Sofie,Filip och Mila de lyckostarna är på Gran Canaria 1 v. 
Har facetime med de när de kom fram och de han bada i poolen och Mila hade varit en ängel på planet.
Det sa jag ju till dig Sofie! ;)
Ha nu så mysigt i värmen.

Nej krypa ner i sängen kanske då jag ska upp och skjutsa Leffe till båten i morgon bitti.

God Natt och God Fortsättning på nya året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar