fredag 20 december 2013

Handlat

Idag på em åkte Leffe o jag in till stan för att köpa gran och lite julblommor.
Men det har varit lite problem på vägen innan :(
Våran fläkt gick sönder och det går ju inte att ha det så när man ska laga så mycket julmat :(
Så Leffe sprang i olika affärer för att hitta en ganska billig.
Vi har nu en ny och vilket ljud och belysning hahaha.
Tyst kan man säga och nu ser man något också.
Jag kan ju säga att vi har inte bytt fläkten på alla dessa år vi bott i detta hus.
23 år kan ni fatta det?!!
Vi har haft tur tror jag.

När vi kom hem så började vi laga mat och det blev Tacos mums så gott.
Sedan fortsatte Leffe med fläkten och jag i sovrummet som Sofie med familj ska sova i.
Bäddat o klart, med julstjärna i fönstret och julgardiner.
Så fint så :)
 
Jag mår väl inte så där bra precis.
Rösten försvinner lite då och då men har varit på apoteket och köpt medicin för hostan i alla fall.
För bara en stund sedan kom även febern eller jag kanske har haft det länge,
Helt slut i kroppen.
Men måste pigga på mig nu när älskade Mila kommer hem till mormor.
Då ska det ju lekas och göras julgodis mm.
Vet inte rktigt när Sofie och Mila kommer i morgon men jag kan tro mot eftermiddagen/kvällen.
Farmor och Farfar måste ju få vara med henne också.
 
I morgon ska det fortsätta att städas i hela huset.
Skulle behöva åka på tippen innan kl.13.
Men vi får se om vi hinner.

Nu säger jag God Natt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar