torsdag 28 november 2013

Veterinär

Idag på em åkte vi till Veterinären för att göra en kontroll besiktning av Vofflan.
Behövde ett intyg till försäkringsbolaget.
Allt gick jätte bra och inga fel hittades :)
Fick massa beröm för hur snäll och lugn och väluppfostrad hon är.
Vi växte en del när vi fick höra så fina ord om henne och självklart om oss hur vi sköter om henne.
Kul att få höra.
Vofflan sa inte ett ord eller det gör hon ju aldrig förutom när någon kommer in genom dörren hemma.
Hon är en riktig gå bort hund som är hur söt,snäll och väluppfostrad, hahaha.
Ja nu är det gjort i alla fall och det va skönt att få bra betyg på hennes hälsa.

Jag fick med mig Leffe in men det va jobbigt för honom.
Han satt i bilen med Vofflan medans jag köpte lite julklappar.

På kvällen började jag att städa och plocka undan saker och göra lite fint på pianot.
Nu är kort på min älskade pappa där och ett bröllopskort på mina föräldrar.
Vofflan fick också sitt kort där.
Lite röda ljus, en julduk och sedan ska det komma fram lite tomtar med.

Jag Älskar Jul!
Att få pynta med tomtar, gardiner, ljus, änglar mm.
Det blir så mysigt och inbäddat tycker jag.
När stjärnorna kommer upp och adventljusstakarna.
Vilket underbar sken de medför.
 
I morgon ska gardinerna upp och jag ska försöka hinna med att gå ut och se om jag kan få lite mera svamp ;)
Tokig tycker ni säkert jag är men finns det svamp då ska den plockas upp.
Har ju sparat massor av pengar bara av att ha plockat svampen.
Tänk vad det kostar att köpa i butiken och mycket godare är de också.
 
Energin har jag inget av men jag lyckas få lite på kvällen så då får jag passa på.
Har vaknat varje morgon nu med en otroligt hemsk migrän :(
Blir galen att man inte kan få vakna och känna sig pigg.
Jag skulle behöva massage NU!!
Måste ringa min sjukgymnast och se om han har någon tid jag kan få.
 
Nej nu väntar sängen.
natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar