fredag 22 november 2013

Fredag

Sjukstugan är väl så där här hemma.
Leffe äter ju medicin nu men det tar nog ett tag innan det vänder.
Jag är väl så där men jag får kämpa på för någon måste ju vara lite pigg.
Fibron har inte varit snäll mot mig i dag och tabletterna hjälpte inte riktigt.
Har lite starkare att ta men jag ville inte.
Satte på Bruno Mars i mobilen med hörlurar och sedan full volym ;)
Lite dans och nynnande från mig när jag sprang omkring och plockade undan saker.
Leffe hade riktigt roligt åt mig när jag for omkring och dansade.
Jag bara älskar Bruno Mars musik.
Blir glad när jag lyssnar på hans låtar.
Det hjälpte mig i alla fall då jag hade panik i kroppen för all värk.

Kvällen tillbringade vi i soffan framför Idol.
Älskade Mila ville facetimea med Mommo och Mokka.
Hon är så rolig nu.
Ville bara leka med Mokka som han kallas, hahaha.
Kan inte säga Morfar ännu men vi försöker att säga det hela tiden men hon ger sig inte.
De har en lite lek där Morfar säger joo och då säger hon: nej Mokka.
Haha älskade barn så rolig.
Hon skulle ringa Mokka och säga godnatt också.
Hon dansade lite för oss också och visade vad hon skulle ha på sig i morgon på dansavslutningen.
Tråkigt att vi inte kunde vara där och se:(
Men vi ska åka upp och se henne gå luciatåg på dagis:)
Längtar som en tok.

Sedan i Jul när de firar hos oss ska vi göra massor av saker tillsammans.
Baka pepparkakor är ett måste och kanske ett pepparkakshus.
Göra lite julgodis, klä granen tillsammans, kanske göra lite julpyssel om vi hinner.
Vet ju inte när de kommer hem och hur tiden blir till allt.
De har ju en Farmor och Farfar på ön också som säkert vill göra alla dessa saker med henne också.

Jag hoppas att vi får snö snart så det blir lite ljusare ute.
Allt är så otroligt trist ute nu,mulet hela dagarna så man måste tända lamporan från morgon till kväll.
Regn nästan varje dag :(
Jag hoppas bara att jag ska känna mig bättre snart så jag kan fortsätta plocka lite svamp.
För jag vet att det finns massor kvar där jag har plockat hela tiden.
Har mycket i frysen nu men det kan aldrig bli för mycket ;)
 
Har inte berättat att jag behövde aldrig åka till veterinären med Vofflan.
Knölen försvann helt plötsligt.
Så det va ju skönt för henne.
 
Nu väntar min säng.
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar