tisdag 26 november 2013

Nöjd

Idag kom jag ut lite sent med Vofflan för jag har haft en tuff natt med mycket värk.
Men jag åkte ut med henne till skogen och tänkte att jag skulle plocka med lite mossa hem så jag har till mina julgrupper.
Det blev ingen mossa denna dag ;).....
Kom hem med 1,2 kg kantareller i stället.
Blev så glad att det fanns så mycket kvar.
Helt sjukt eftersom det är i slutet av November och det låg lite snö på marken på vissa ställen.

På em och kvällen rensade jag svampen, kokade och även håller på att torka en del svamp.
Det är nu väldigt fullt i min frys på svamp så jag måste börja rensa i frysen så jag kan börja baka lussebullar mm.
Ska göra saft av bären som jag har så då får jag mycket plats över.

Har även bäddat rent i våra sängar, tvättat allt och jag hoppas att jag ska orka ta tag med resten i morgon.
Vill få upp mina julgardiner, adventsljusstakar, stjärnor och göra fint i fönstren.
Mycket att göra....Jag vet! Men jag älskar att göra fint och pynta.
Bara jobbigt att det är så stökigt  här hemma.
Har fortfarande inte fått bort allt från pappa.
Tar lite emot men det måstes göras.
Jag får packa ner allt i kartonger så får jag se vad jag ska göra med det.
Vissa saker ska slängas andra säljas och en del vill jag ge bort till mina syskon.

Men nu ska jag försöka komma ner i min säng som är nybäddad och fräsch :)
Finns inget skönare än att lägga sig när allt är rent och luktar gott.

God Natt mina Vänner och Sov Gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar