fredag 29 november 2013

Julstök

Idag har jag som vanligt varit i skogen och nu fick jag med mig lite svamp hem igen ;)
Blev 900 gr så nu håller jag på att torka alltihop.
Har inte plats för mer i frysen, hahaha.

Efter jag kom hem började jag att julstöka lite.
Satte upp julgardiner i vardagsrummet och adventsljusstakarna och stjärnan kom upp de med.
Så nu ser det lite juligare ut här i vardagsrummet.
Kommer man in i köket så är det sommar fortfarande och det ska bytas ut i morgon.
Tjuvstartade redan nu sent ikväll med att sätta upp en adventsljusstake och en gardinkappa i fönstret ovanför diskbänken.
Så nu är det fint :)
 
Såg på idol medans jag rensade svampen.
Fick som jag ville att Kevin och Elin gick till final :)
Nog sagt om det.
 
Har även facetimat med Mila o Sofie.
Hon är så rolig vårat älskade barnbarn.
Vi skulle följa med in i hennes pippihus och mamma fick sätta mobilen i hennes stol, så där satt Mommo och Mokka.
Hon sjöng Blinka lilla stjärna för oss :) sötisen.
Att få vara med och leka även fast vi är i mobilen är ju helt fantastiskt.
Hon pussar och kramar oss, busar och leker.
Helt otroligt vilken underbar teknik det finns nu så man kan se varandra när man ringer.
Sånt fanns inte i min barndom.
Att bo så långt ifrån varandra gör inte så mycket då.
 
Nu är det sovdags så jag hinner göra lite i morgon innan hockeyn börjar.
 
Sov Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar