fredag 9 mars 2012

tvätt och städ dag

Idag har det blivit en tvätt och städ dag.
Jag själv är så slut och mår skit men vad gör man när man är ensam.
Började med att våran hankatt Sotis tog in en mus vid 5 tiden i morse och givetvis åt han upp den nedanför min säng usch!!!!
Sedan när jag gick upp så hade han inte gjort sitt jobb bra så det va bara att torka upp blod och rester av en uppäten mus :(
Gick ut med Vofflan i fin vädret +7 gr skönt!
Kom hem , åt lite sedan började jag att städa kök,vardagsrum och hall.
Mitt i allt det här så hör jag pip från vardagsrummet....
Tror att Vofflan fått tag på en leksak men Nej.........
En skadad stor mus ligger där.
Fick tag på sopskyffeln och borstade upp musen på den för att sedan hålla fast musen med borsten.
Kastade ut den så någon annan fick ta beslutet att göra slut på dennes liv.
Jag kan inte ta död på djur om det inte är spindlar förstås.
Så det blev lite jobbigt där en stund.

Kvällen slutade med att jag fick fortsätta med att städa och tvätta för Sotis mådde nog inte så bra av att äta mus.
Han hoppade upp i min säng och spydde ner den så det blev att tvätta allt.
Jag tänkte att det är lika bra att fortsätta att tvätta.
Så nu är filtar, kuddöverdrag, täcken sängkläder, mattor mm rena.

Tänk vad mycket man får gjort när man är ensam och känner sig deppig och ledsen :(
Hatar verkligen att vara själv.
Längtar efter min älskling.
På tal om honom så är han hos tjejerna och prinsessan Mila :)
Han ska vara där i helgen fuskit.
Men så blir det ibland när han ändå jobbar.
Ha en bra helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar